Transport może być #ECO!
![Transport może być #ECO!](web/photos/21546/Zielony-Brazowy-Optymistyczny-Motywacyjny-Post-na-_entry.jpg)
2️⃣2️⃣.0️⃣4️⃣, czyli #MiędzynarodowyDzieńZiemi
Data, która przypomina nam, że jesteśmy częścią ekosystemu i wspólnie powinniśmy troszczyć się o środowisko.
W naszej strategii zrównoważonego rozwoju redukcja negatywnego oddziaływania transportu na środowisko jest na czołowym miejscu.
Właśnie dlatego od lat staramy się dawać przykład inwestując w rozwiązania prowadzące do ograniczenia, a w przyszłości miejmy nadzieję eliminacji negatywnego oddziaływania transportu na środowisko
I właśnie dlatego:
W swojej flocie posiadamy ciągniki min. EURO 6 oraz ciągle wdrażamy kolejne ciągniki #LNG, napędzane ekologicznym paliwem,
Ograniczamy do minimum ⬇ zużycie papieru oraz aktywnie prowadzimy zarządzanie odpadami,
W 100% pokrywamy zużycie energii elektrycznej w głównej siedzibie naszej firmy, produkując ją ze słońca☀
Jednak chcemy robić jeszcze więcej!
I dlatego w połowie bieżącego roku planujemy wdrożenie kolejnych niskoemisyjnych paliw – BioLNG oraz HVO 100.Czym jest BioLNG oraz HVO 100?
#BioLNG to także skroplony metan lecz w przeciwieństwie do gazu tradycyjnego LNG nie jest wydobywany spod ziemi – gaz BioLNG jestprodukowany w procesie fermentacji metanowej. Jest więc paliwem syntetycznym, produkowanym m.in. ze zużytego oleju kuchennego czy innych odpadów spożywczych i roślinnych. BioLNG odznacza się zerową emisyjnością, zatem jego ekologiczna wartość jest bezcenna dla środowiska
#HVO100 jest kolejnym paliwem syntetycznym. Co więcej – może być używane w tradycyjnych silnikach diesela w transporcie ciężkim bez potrzeby dostosowywania silnika, Już kilku wiodących producentów zaakceptowało HVO 100 do użycia dla silników min. Euro 5 lub 6.
A wszystkie powyższe działania planujemy po to, aby nasz ślad węglowy był jeszcze mniejszy, a dbałość o środowisko nie była jedynie chwytliwym sloganem, a faktycznym i mierzalnym działaniem z naszej strony.
Bo transport również może być #ECO!